Makaron z boczkiem i cukinią w sosie śmietanowym

Dania z makaronu mają to do siebie, że nie zawsze musimy korzystać z konkretnego przepisu aby powstało pyszne danie, wystarczy przeczesać lodówkę, wyciągnąć kilka składników, ruszyć głową i danie gotowe.Tak właśnie zrobiłem, tuż przed wyjściem do pracy otworzyłem lodówkę, wyjąłem  składniki i zabrałem się za gotowanie. Cały proces zajął mi pół godziny. Czy włoska kuchnia nie jest prosta i szybka?


Potrzebujemy na 1 osobę:
  • połowę cukinii
  • 4 plastry boczku
  • połówkę cebuli
  • połówkę papryczki chili
  • 1/4 szklanki śmietany kremówki
  • garść parmezanu
  • makaron spaghetti 1/4 opakowania

Cukinię kroimy w półplasterki, boczek w paseczki, cebulę w kosteczkę, chili w plasterki. Wszystkie pokrojone składniki smażymy na oliwie przez 5 minut. Podsmażone składniki podlewamy śmietaną i gotujemy  aż odparuje i powstanie kremowy sos. Dorzucamy parmezan, ugotowany al dente makaron, mieszamy i danie gotowe. Wszystko trwa dosłownie 20 minut. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz